När ringer jag störningsjouren om jag bor hos Kirunabostäder?

Jag har en granne som stör, vad gör jag?

Kommentarer

  • Hej Bella

    Så tråkigt att du upplever att du blir störd i din lägenhet.

    Om du blir störd av en granne ska du i första hand ta kontakt med din störande granne direkt. Om grannen ändå inte upphör att störa dig kontaktar du störningsjouren på telefon 0980-812 86. Tala om namn, adress och telefonnummer, vad som händer och vem som stör dig. En hyresgäst som återkommande stör sina grannar kan förlora rätten till lägenheten.

    Exempel på störningar kan vara:

    Någon spelar musik på mycket hög volym.

    En hund skäller högt och länge.

    Någon använder tvättmaskin eller duschar mitt i natten.

    Någon bankar, borrar eller spikar sent på kvällen.

    Vänligen
    Kirunabostäder support