Hur fungerar uppsägning av motorvärmarplats hos Kirunabostäder?

Om jag säger upp min motorvärmarplats före exempelvis sista september upphör den en månad efter , sista november???
Jag har min motorvärmare på hjalmarlundbohmsskolan

Kommentarer

  • Hej Pirjo!

    Avtal för bilplats med motorvärmarstolpe tecknas för en bestämd tidsperiod från det datum kontraktet tecknas till den 30 september varje år. Avtalet förlängs automatiskt i 12 månader om det inte sägs upp före den 30 augusti.

    Uppsägningstiden är 1 månad, vilket innebär att motorvärmarplatsen måste sägas upp före den 30 augusti för att upphöra den 30 september innevarande år, sägs platsen upp efter 30 augusti så blir sista debiteringsdag 30 september kommande år.

    Ha en fin dag!
    Malin Bostadsförmedlare