Hur fort kan jag räkna med tillgång till lägenheten om jag får en?

Fina lägenheter men vad innebär intresseanmälan våren/hösten och inflyttning hösten vill gärna flytta in så fort som möjligt om jag får en lägenhet när kan man förvänta sig inflyttningsdatum.

Kommentarer

  • Hej Barbro

    Tack för din fråga.

    Om du syftar på de nya seniorbostäderna i nya centrum så är preliminär inflyttning i oktober 2023 men uthyrningen kommer preliminärt starta i juni då man kommer att få göra intresseanmälningar på vår hemsida.

    Tyvärr måste vi vänta till bostäderna är helt klara innan det går att flytta in så det kommer vara några månader mellan avtalsskrivning och själva inflyttningen så kommande hyresgäster hinner säga upp sina eventuellt nuvarande bostäder och om möjligt slippa dubbla hyror.

    Allt gott!

    Carina Enhetschef