Vad gäller för byte av lägenhet hos Kirunabostäder?

Hej, kan jag byta lägenhet med min förälder inom kbab och sedan säga upp den direkt?

Kommentarer

  • Hej Anton!

    Det ska finnas beaktansvärda skäl för att få göra ett lägenhetsbyte och varje fall prövas. Att man vill byta lägenhet för att direkt flytta ut och på så sätt se till att den man byter med fått förtur till en annan lägenhet räknas inte som ett beaktansvärt skäl.

    Du kan läsa mer om lägenhetsbyte här:

    Byte av lägenhet - Kirunabostäder (kirunabostader.se)

    Ha en fin dag!
    Malin Bostadsförmedlare