Vilket datum dras hyran med autogiro för min hyra hos Kirunabostäder?

När dras autogirot för min hyra?

Kommentarer

  • Hej Per

    Hyran dras från ditt konto den sista varje månad. Endast en dragning görs och pengarna bokas bankdagen innan dragningsdagen. Du måste alltså ha täckning på kontot båda dagarna. Om den sista infaller på en lördag eller söndag dras hyran på måndagen men pengarna bokas på fredagen.

    Om täckning saknas när autogirot dras måste man göra en manuell inbetalning.

    Begäran om autogiro behandlas per kvartal. Om du redan fått avier för en period börjar autogirot fungera efter att du betalat den sista avin manuellt.

    Om man vill säga upp sitt autogiro ska det göras till respektive bank.

    Ha en bra dag!

    Kirunabostäder support