Vad gäller för PDF:er av forskningsrapporter som inte trycks, men skrivs ut av mottagaren?

Vad gäller pdf:er av forskningsrapporter som inte trycks, men distribueras digitalt och skrivs ut av mottagaren?
Energiforsk

Kommentarer

  • Hej Energiforsk,

    PDF:er av forskningsrapporter som inte trycks är inte leveranspliktiga enligt pliktexemplarslagen, Lag (1993:1392) om pliktexemplar av dokument. Det som däremot kan hända är att en annan lag börja gälla nämligen Lag (2012:492) om pliktexemplar av elektroniskt material, som vi kallar e-plikten. Du kan se om du är leveranspliktig enligt denna genom att gå igenom vår steg för steg-formulär här:  https://www.kb.se/insamling-och-pliktleverans/e-plikt---steg-for-steg.html
    Karolin Engdahl