Pliktleverans: Frakt

Hej!

Jag ska skicka in en bok till er med pliktleverans. Jag läste er guide om hur man kan skicka in dem utan porto på (https://kundo.se/org/kb-pliktforum/d/vad-ar-frisvarsadresserna-till-pliktbiblioteken/) men har en fråga. För att göra de behöver jag ha specifika kuvert från PostNord där det står "Frankeras Ej. Mottagaren betalar porto" förtryckt på för att det ska fungera, eller kan jag själv skriva dit det på ett blankt kuvert jag har sedan tidigare?

Hälsningar,
Clara
Clara Bylund

Kommentarer

  • Hej Clara,

    Du behöver inte ha specifika kuvert, utan du kan skriva direkt på ett vanligt kuvert som du har sedan tidigare.

    Kungliga biblioteket