Pliktutgivning

Vi utger Stand By endast till våra betaland medlemmar, behöver vi ändå skicka plikt ex?  Tryckeriet säger att vi inte behöver.  Vad gäller. Vi ger ut vårt medlemstidnig tre hånger årligen.  Nr 1, 2-3 och 4. Nr 2-3 är sammanslagen. Mvh. Bo
Bo Hirche

Kommentarer

  • Hej

    Jag vet inte varför tryckeriet säger att ni inte behöver skicka. Att det endast är betalande medlemmar som får tidningen är inte ett skäl till att den inte är pliktmaterial.

    En medlemstidning ingår i leveransplikten av pliktmaterial om föreningen är öppen för vem som helst att bli medlem. I och med det anses den spridd som skrift enligt tryckfrihetsförordningen och blir pliktexemplar.
    Kungliga biblioteket