Dagbok via amazon

Vi ska sälja våra designade resedagböcker via amazon, print on demand, med isbn från KB, de kommer finnas både på svenska och engelska, ska dessa skickas in?
Pontus

Kommentarer

  • Pliktexemplarslagen uttrycker att ifall ett dokument rör svenska förhållanden, är på svenska eller är skapat av en svensk upphovsman, och även om ingen av dessa skäl gäller, i huvudsak är tänkt att vända sig till allmänheten här i Sverige -  så ska pliktexemplar skickas.

    I och med att resedagböckerna publiceras på svenska tolkar vi det som att ni vänder er till en svensk publik och därmed gäller pliktexemplarslagen på resedagböckerna även på den engelska varianten.

    Sedan beror det på hur många böcker som trycks. Vid första tillfället böckerna trycks och det understiger 30 exemplar så behöver man bara skicka till KB och Lunds UB. När man kommit upp i över 30 exemplar ska man även skicka till de övriga 5 pliktbiblioteken.
    Kungliga biblioteket