Anses det tryckt och spritt till allmänheten om man lägger ut ev dokument mm på hemsidan?

Hej!
När vi laddar upp skrifter på vår webplats så att allmänheten kan ta det av dem, anses det tryckt och spritt då så att det ska skickas in som pliktexemplar. Jag tänker inte protokoll och kallelser men revisionsrapporter, budgetdokumnet, kvalitetsårsbokslut mm
Susanna Engelholm

Kommentarer

  • Om du menar att samma material som ligger på er webbplats också skrivs ut eller trycks upp, och delas ut till allmänheten anses det vara pliktmaterial.

    Däremot om det bara sprids via webbplatsen är det inte ett material som ska skrivas ut och skickas till oss. Materialet kan istället vara e-pliktigt material. Läs mer om vad som är e-pliktigt material och vad som gäller för e-plikten här.
    Kungliga biblioteket