Vem är leveranspliktig för filmer/serier?

Vem är leveranspliktig för  filmer/serier framställda (producerade) i Sverige och som visas unikt i en strömningstjänst?

Kungliga biblioteket

Kommentarer

  • I första hand är det den som har låtit framställa en produktion (producenten eller utgivaren) som är skyldig att lämna pliktexemplar.  En produktion som är gjord på uppdrag av någon annan ska inte levereras av produktionsbolaget. Vid frågor kontakta e-plikt@kb.se
    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.