Till senaste kommentaren

Varför fastnar min uppladdning som "Felaktigt uppmärkt"?

Hej!

Min uppladdning har stoppats med följande felmeddelande: "Felaktigt uppmärkt uppladdning" och ser ut så här i Leveranshistoriken på https://e-plikt.kb.se/ :
Vad beror detta på och hur kan vi åtgärda det?

Kungliga biblioteket

Kommentarer

  • Hej!

    Detta beror på det specifika fallet att:
    • Ni laddar upp material för första gången
    • Den identifikator(er) ni använder har redan använts i en tidigare uppladdning
    Hur åtgärdas då detta?
    "För första gången" betyder att ni på ett eller annat sätt har definierat uppladdningen som att den görs just för första gången. Vi har stöd för att istället ladda upp versioner - dvs. uppdateringar - av tidigare uppladdningar. Det är denna versions-hantering ni behöver använda.

    Åtgärd beror på vilken leveransmetod ni använder
    För (S)FTP-uppladdningar
    Ange VERSION som värde i attribut RECORDSTATUS i metadata-filen:
    <mets:metsHdr RECORDSTATUS="VERSION" ...>

    För webbuppladdningar
    Idag kan inte detta fel längre uppstå då vårt formulär varnar för just denna problematik.
    Men, om ni har äldre materialkan ni åtgärda det på följande sätt:
    1. Leta upp och välj den godkända uppladdning ni vill uppdatera
    2. Klicka på knappen "+ Ladda upp ny version"
    3. Ladda upp pliktleveransen och uppdatera information enligt era önskemål
    4. Klicka "Fortsätt"
    5. Säkerställ att all information är korrekt och klicka sedan "Bekräfta leverans"
    Kungliga biblioteket

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.