Vad gäller för landsting?

Hej. Jag arbetar på kommunikationsavdelningen på ett av Sveriges landsting. Jag har precis fått i uppdrag att se över om e-plikten gäller oss och i så fall ta fram rutiner för att leverera material. Jag läser att e-plikten gäller statliga och kommunala myndigheter, men innefattar det även landstinget som stort (med alla dess verksamheter)? Eller omfattar det endast vissa delar av landstinget?
Jag tänker att landstinget varje år ger ut så många publikationer (årsredovisningar, folkhälsoundersökningar, broschyrer och informationsmaterial till vårdsökande, foldrar över kulturaktiviteter, trafikbokslut m.m.) från olika verksamheter inom olika områden och det är svårt att få någon vettig överblick vilket material som i så fall ska levereras. Det skulle nog krävas en heltidsanställd bara att luska fram dessa publikationer. Vad gäller för landstinget?

Kommentarer

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.