Omfattas svenska e-böcker med ISBN av e-plikt?

Gäller e-pliktslagen för e-böcker som ges ut som svenska romaner med ISBN nummer?

Kommentarer

  • Hej!

    För att skicka en e-bok till e-plikten krävs för det första yrkesmässighet och att man har publicering som huvudnäring. Att man har fått ett ISBN-nummer inte är det avgörande för e-plikten.

    Om man uppfyller de kraven så gäller också att om boken finns i tryckt, analog form så ska boken INTE skickas till e-plikten.

    Med vänlig hälsning/

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.