Kan kommunförvaltningar leverera e-plikt var för sig?

Kan förvaltningarna som ligger under kommunstyrelsen leverera sitt e-pliktiga material var för sig?
anne

Kommentarer

  • Hej!

    Det är kommunstyrelsen som har det juridiska ansvaret och ska vara registrerad som e-pliktsleverantör. Det innebär att kommunens alla leveranser ska göras via samma e-pliktskonto. Hur en kommun sedan väljer att organisera leveranserna internt är upp till kommunen.
    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.