Vad menas med nyhetsnotiser?

Hej! Kan ni förtydliga vad nyhetsnotis är för något? Vår myndighet publicerar "nyheter" på vår webb, men det är inte nyheter i klassisk bemärkelse som rör vår verksamhet/beslut som fattats, utan mer policyrelevanta nedslag i forskning vi bedriver. Man kan säga att det är den "lättaste" och mest aktuella sättet att ta del av forskningen, utöver vår utgivning av policy notes och akademiska publikationer.

Kommentarer

  • Hej!
    En nyhetsnotis i tryckt media har traditionellt varit några korta rader. En nyhetstext som informerar om något dagsaktuellt eller en aktivitet ur ett kalendarium fungerar som notis, pressmeddelande eller puff. En sida med lång text som sammanfattar innehållet i en länkad rapport skulle jag se som underordnad själva rapporten.

    Nyhetsnotiser, pressmeddelanden, kalendarium och nyhetsbrev från myndigheter är inte leveranspliktiga.
    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.