Ska enskilda aktörer leverera bild/video?

Hej,

Vad gäller för enskilda leverantörer när det kommer till artiklar publicerade på webben? Artikeln länkas så klart in, men ska även bilder/video som inte är strukturerad data utan inbäddad i texten med i en sån leverans?

Läste att myndigheter inte behöver leverera sådana bilder/video, utan bara behöver leverera text och bilder/video om dessa finns i strukturerad data så undrar om detsamma gäller enskilda leverantörer?

Kommentarer

  • Hej,

    Enskilda leverantörer skall lämna precis den data du nämner. Alltså även bilder, filmer och ljudklipp m.m. som finns inbakade i texten.

    Om man använder sig av RSS som leveransmetod så länkas normalt själva artikeln med //link elementet och bilder, video, ljud m.m. länkas med varsitt //media:content element.

    Hälsningar

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.