Lägenhetsbyte

Hur ansöker jag om lägenhetsbyte?
Kan Karlskronahem hjälpa mig att hitta en bytespartner?
Hur hittar jag en bytespartner?
Anna-Filippa

Kommentarer

  • Hej!
    Du måste ha bott minst ett år i lägenheten innan du kan byta den. Du får själv hitta en bytespartner och när du hittat någon att byta med och ni är överens, fyller ni båda i en bytesanmälan och lämnar in till Karlskronahem.

    Den du byter med behöver inte bo med Karlskronahem. Men samma regler gäller som när man söker lägenhet på vanligt sätt, det vill säga en kreditupplysning samt inga hyresskulder.

    Räkna med en handläggningstid på ca 4-6 veckor för ett byte, beroende på om ansökan måste kompletteras med underlag.

    Med vänlig hälsning,
    Anna-Karin
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.