Hur många studentlägenheter får man tacka ja till? Inflyttningsdatum?

Om jag har fått erbjudande på fem studentlägenheter, kan jag då tacka ja till flera då jag står 2:a i kö på tre stycken samt en med 3:e plats och en med 4:e eller vad händer då?

Måste man välja att flytta in den 1:e eller kan man välja att flytta in mitt i en månad?
Emil Johansson

Kommentarer

  • Hej Emil,
    Du kan tacka ja till alla, men kan enbart få ett kontrakt. Vilket kontrakt som erbjuds dig beror på vad övriga i kön svarar.
    Kontraktet börjar alltid att gälla den 1:e varje månad, men du kan välja att flytta in när du önskar under månaden.

    Bästa hälsningar,
    Zandra