bo direkt

Hej

Vad gäller vid bo direkt när visningen är efter tillgänglighetsdatumet? När förväntas man vara beredd att "ta lägenheten" exempelvis tillgänglig 1 oktober, visning den 13 oktober. När i tid förväntas man ta lägenheten i besittning om man tackar ja, blir erbjuden kontrakt och godkänd?

Också om man tackar ja till en bo direkt lägenhet före visningsdatumet hur påverkas ev tilldelningsprocessen? Räknas det i systemet den dag man svarat och påverkar om man blev "först att tacka ja" eller behöver man avvakta visningsdatumet då och sedan se om man var den som svarade först?

Eftersom man redan vid erbjudande av visning kan tacka ja eller nej och kanske redan då vet att man kommer vilja ha lägenheten i fråga undrar jag.

TC

Kommentarer

  • Hej!
    När det gäller tillträdesdagen på Bodirekt förväntas man ta bostaden med kort varsel till det datum bostaden är ledig. Om det datumet redan har passerats siktar vi i regel på den 1:a i kommande månad. Det beror ju naturligtvis även på när vi har administrerat klart och ska skriva kontrakt. Lämpligast är att man diskuterar detta med sin handläggare.

    Tidpunkten man tackar Ja till en lägenhet påverkar inte uthyrningsprocessen. Det är anmälningsdatum på lägenheten som räknas. Därför måste man vänta vänta till sista svarsdatumet efter visningen.

    Anna-Karin
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.