Vad gäller vid andrahandsuthyrning?

Hur ansöker jag om att hyra ut i andra hand?
Vad är giltigt skäl för att få sin ansökan beviljad?
Hur hög hyra får jag ta ut i andra hands kontraktet?
Vad händer om min andrahandshyresgäst inte betalar hyran?
Vad händer om min andra hands hyresgäst tar sönder något i lägenheten?
Anna-Filippa

Kommentarer

  • Hej!
    Du kan, under vissa förutsättningar, hyra ut din lägenhet i andra hand för studier och jobb på annan ort. HÄR hittar du mer information om hur det fungerar med hyra ut i andra hand.

    Tänk på att även om din andrahandsuthyrning blir godkänd, så är du fortfarande fullt ansvarig för lägenheten och din andrahandshyresgäst kommer inte heller att ha något hyresförhållande med AB Karlskronahem.
    Anna-Karin
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.