Vad är HLU?

Hej,
Jag ser ibland på hemsidan att ni skriver om HLU, men jag har inte riktigt förstått vad det är. Vad är det för nåt?

Kommentarer

  • Hej!

    HLU står för hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll och innebär att du som hyresgäst själv kan påverka en del av underhållet i din lägenhet.
    Underhållet som ingår i HLU:
    Målning, tapetsering efter 15 år
    Plastgolv (ej våtrum) efter  25 år
    Parkettslipning efter  20 år
    Skåpluckor, kök efter 30 år

    Om du exempelvis avstår från en omtapetsering när det egentligen är dags kan du få rabatt på hyran, eller om du vill tidigarelägga en renovering får du betala lite extra för det. På det här sättet kan du själv påverka underhållet i din lägenhet.
    Rabatt-pengarna samlas under året och betalas ut som rabatt på decemberhyran nästa år.

  • Hej!
    Jag har fått ett Mail om tapetsering i min lägenhet, och det var att jag får även välja om tapet färgen, men det vet jag inte hur man gör det.
    tack på för handen
    mvh Amir
  • Hej!

    Här kan du hitta information om de materialval som finnas att välja till lägenheten.

    När du har bestämt dig så skickar du ett mejl till kontakt@karlskogahem.se med ditt val samt namn och adress.

    Ha en trevlig dag!