Webbsidan "Grundvillkor - Växtföljd"

Under rubriken "Gårdar och grödor som är undantagna från grundvillkoret" nämns ordet "buffertzoner". Är det skyddszoner som avses?
Jag sökte på ordet "buffertzon" på SJV:s webbplats och fick inte upp några andra träffar än just på denna sida. Därav känns det otydligt att använda det begreppet.
Ingalill Kämmerling

Kommentarer

  • Hej Ingalill!

    Ja, det är skyddszoner som menas.

    Tack för att du gjorde oss uppmärksamma på detta. Vi ser över webbtexterna kontinuerligt och tar med oss denna synpunkt.
    Anna Kundtjänst