Veterinär student på Tuvet program på sista terminen

Hej!

Jag undrar vad innebär tf veterinär? Kan man jobba som tf veterinär om man är på sista terminen på TUvet utbildning?
Eftersom Tu vet studenterna redan har legitimation från ett annat land.

Tack så mycket!

Mvh, Stjepan
Stjepan Grubesic

Kommentarer

  • Hej Stjepan!

    Enligt våra föreskrifter har vi ingen möjlighet att ge särskilt tillstånd för studenter vid tilläggsutbildningen (Tuvet).

    Du kan läsa mer om detta i Statens jordbruksverks föreskrifter och allmänna råd (SJVFS 2020:24) om behörigheter för djurhälsopersonal 2 KAP. 20 §, följ länken genom att klicka här.

    Maria Kundtjänst