Utekatt

Hej!
Vi har problem med vår granne som inte gillar katter. I vårt kvarter är det många som har katt. Vår granne uppskattar inte kattbajs i trädgården, vilket jag såklart förstår. Vår granne tycker att vi ska vidta åtgärder. Vilket vi har gjort, vi har låtit vissa rabatter vara med lös jord för att låta våra 2 katter bajsa där. Men vad är det som gäller kring denna fråga. Finns det någon lag? osv...

Mvh Sara
Sara Berggren

Kommentarer

  • Hej,

    Det här är inte en fråga för Jordbruksverket så jag har tyvärr inget riktigt svar till dig.

    Det du skulle kunna göra för att kanske få lite mer information om vad som gäller är att höra av dig till din kommun. De som har hand om frågor likt denna brukar finnas inom miljö och hälsa (eller förvaltning med liknande namn). Det här är ju mer en fråga om att människorna (dina grannar) ska ha det bra och inte om att djuren (dina katter ska ha det bra) och därför en fråga för kommunen och inte för Jordbruksverket.
    Lasse Kundtjänst