TRACES

Avesta visentpark skall registrera i TRACES. Jag har ingen aning om "hur-att-gå-tillväga".
Hur göra?
Mikael Jansson

Kommentarer

  • Hej Mikael!

    För att din anläggning ska bli registrerad i TRACES så loggar du in i e-tjänsten Anläggningsregistret. I den gröna menyn trycker du på "Se/ändra mina anläggningar" och väljer den anläggning du ska registrera i TRACES och trycker på "Visa/ändra". Under arter och anläggningstyper trycker du på ändra och svarar sedan Ja på frågan om djur kommer flyttas mellan länder för det djurslag det gäller. När du granskat och skickat in ändringen så kommer anläggningen att registreras i TRACES påföljande arbetsdag.

    Tänk på att om du har ett bolag som ska stå som aktör så behöver du först skicka in en fullmaktsblankett för att komma åt alla e-tjänster i bolagets namn som privatperson.

    Har du inte bankid så behöver du använda blanketten Registrera anläggning som du hittar i vår webbutik.
    Frida Kundtjänst