Tillstånd

Hur vet jag som granne om en person har sökt tillstånd för att ha fjäderfä, höns, gäss, tupp
Ifigenia Tammisto

Kommentarer

  • Hej Ifigenia!

    Det krävs inget tillstånd från Jordbruksverket för att hålla höns och gäss, men man ska ha en registrerad anläggning.

    För att hålla höns i tätbebyggt område så kan man i vissa kommuner behöva söka tillstånd från dem så kontakta miljöförvaltningen i din kommun.

    Frida Kundtjänst