Ta med tax till Tyskland o Danmark

Har en tax som är chippad
Vad krävs för att jag får ta med hunden till Tyskland o Danmark
Tillbaka till Sverige inom 2 veckor
Eva Blomqvist

Kommentarer

  • Hej Eva!

    Grundreglerna för att resa med hund inom EU är att hunden ska vara chipmärkt, ha en giltig vaccination mot rabies och ett EU-pass för sällskapsdjur. Det är det som gäller för resan tillbaka, man kan behöva kontrollera med myndigheten i landet man ska till om de har övriga regler.
    Roger Kundtjänst