Stöd till jordbruk

Hej varje gång vi talar om EU så kommer detta upp har någon gång EU uttryck att för att få stöd eller på något annat sätt få bidrag så måste man bespruta sina åkrar som man inte ska använda till något och att dessa åkrar vart alldeles bruna (döda) så all växlighet i stort försvann. Så lyder frågeställningen finns det något över taget något åt detta håll eller är det bara en skröna som vissa bönder vill uttrycka för att misskreditera EU lagstiftningen
Ove Andersson

Kommentarer

  • Hej,

    Jag vet inte vad det skulle vara de syftar när de säger så. Stöden har ju till syfte (förutom att skapa förutsättningar för produktion till priser som konsumenterna är villiga att betala) att till exempel värna om biologisk mångfald och öppna (men inte döda) landskap.

    Jag skulle alltså avskriva det som en skröna.

    Lasse Kundtjänst