Stängsel runt flytgödselbrunn

Sedan denna flytgödselbrunn byggdes för ca femton år sedan har stängslet varit undermåligt. Senaste två åren har det sett ut som på bifogad bild. Kontaktat ägaren som sagt att han anlitat firma som ska åtgärda. Det var nästan två år sedan och inget har hänt. Vad göra?
Ulrika Landelius

Kommentarer

  • Hej Ulrika!

    Tack för att du kontaktar oss. Det här är dock inga regler som ligger hos Jordbruksverket.

    Boverket kan du hitta mer information om detta. Reglerna verkar ligga under Plan- och bygglagen. Är inte helt säker men tror att själva tillsynen ligger hos kommunen. Hör med dem om de kan hjälpa vidare i frågan.
    Anna Kundtjänst