stängsel för att få skicka grisar till slakt ASF

Jag minns att jag läst att man kan få undantag att få skicka grisar till slakt om man håller dem på visst sätt ifall ASF skulle komma till mitt område. Jag hittar inte dessa stängselregler nu någonstans. Vart kan jag hitta dem?

/johanna
Johanna Grundin

Kommentarer

  • Hej,

    Den frågan är under utredning. Vi har alltså inget svar nu men så snart det är klart om och i så fall hur ett sådant undantag ska fungera återkommer vi med svar till dig.
    Lasse Kundtjänst