Slåtter eller träda...

Hej,
Jag funderar på om jag ska välja grödkod 49 eller grödkod 60 på två mindre skiften. Beroende på väder kommer jag behöva skörda dem, alternativt putsa ner till hösten. Hur gör jag då?
Med vänliga hälsningar
Robert

Kommentarer

  • Hej Robert!

    Om du väljer grödkod 49 kan du skörda eller putsa när du vill. Om du väljer grödkod 60 ska marken ligga i träda fram till 16 juli. Du får putsa från 1 juli.

    Det här svaret kommer från länsstyrelsen.
    Sara Kundtjänst