Vad är skillnaden på markbearbetningsregler för etablering av mellangröda och fånggröda?

Vilka regler gäller att kunna etablera fånggröda kontra mellangröda. Är det skillnad på max bearbetningsdjup på de olika alternativen fång/ mellangröda.

Kommentarer

  • Hej Carl-Axel!

    Om det gäller ersättning för mellangröda respektive ersättning för fånggröda kan du läsa om reglerna här:

    Ersättning för mellangröda
    Ersättning för fånggröda

    Jag kan inte se att det står något om bearbetningsdjup. Återkom gärna om du har några funderingar alternativt att du kollar med din länsstyrelse som handlägger stöden.