Resa ut från Sverige

Vi reser med vår hund och katt till/från Thailand. Resa ut från Thailand har vi klart för oss de nya regler som gäller med titertest osv. Men hur är det med nya regler vid resa ut från Sverige till Thailand med hund/katt? Vi reste senast 2022 till Thailand med djuren och ska resa dit igen till hösten. Är det nya regler vi bör känna till?
Göran Vettersand

Kommentarer

  • Hej Göran!

    Tack för att du kontaktat oss.

    Jordbruksverket svarar på införselkraven som gäller när du reser till Sverige. Du behöver därför vända dig till motsvarande veterinärmyndighet i Thailand, alternativt till landets ambassad i Sverige, för att ta reda på deras införselkrav.

    Läs gärna mer här på vår webbplats om Föra ut hundar från Sverige samt Föra ut katter från Sverige
    Emma Kundtjänst