Registreting av katt

Min katt är redan registrerad på SVERAK (Sveriges kattklubbars riksförbund), kommer jag behöva registrera den i alla fall?

Kommentarer

  • Hej Sarah,

    Ja, du kommer att behöva registrera din katt i vårt kattregister på Jordbruksverket.

    Jordbruksverkets kattregister har inte funnits tidigare utan öppnade när den nya lagen började gälla vid årsskiftet. Om du inte har registrerat din katt hos oss nu efter årsskiftet så behöver du alltså göra det.

    De register som sedan tidigare finns hos SVERAK och Svenska Kennelklubben är frivilliga och är inte sammankopplade med Jordbruksverkets register.
    Andreas Kundtjänst