registrera katt

hej! jag tänkte höra om det finns någon möjlighet att eventuellt ladda upp en bild på sin katt i registret samt om det finns någon ruta för att lägga till ytterligare information om katten? jag skulle vilja ha möjligheten att registrera om katten är inne- eller utekatt.

tilda

Kommentarer

  • Hej Tilda!

    Tack för din fråga.

    Enligt lagen ska registreringen innehålla uppgifter om kattens identitet och märkning. Vi har därför bara rätt att samla in just de uppgifterna, och kan därför inte samla in exempelvis foton på katter.

    I e-tjänsten, under fältet Kännetecken, kan du skriva in om din katt är en inne- eller utekatt.
    Emma Kundtjänst