Registrera hund

Min hund har stamtavla och ett SKK nummer men saknar både chipnummer och tatuering. Hur registrerar jag min hund i erat register?
Jenni Laine

Kommentarer

  • Hej Jenni!

    För att kunna registrera hunden krävs att den är märkt, det är också ett lagkrav att alla hundar ska vara märkta. Gå till en veterinär och be dem skanna av hunden, finns det inget chip måste den märkas. Enligt SKK's grundregler ska en hundvalp vara id märkt innan  leverans så det borde den vara.
    Roger Kundtjänst