Rabiesvaccination

Vi har ett landställe på Åland och kommer att skaffa en valp i sommar. Hon kommer att hinna vaccineras mot rabies innan det är dags att åka. Men jag såg att ni skrev att vissa länder godtar att man åker innan 21 dagar har gått. Är Åland/Finland ett sådant?
Mvh Louise
Louise Wetterborg

Kommentarer

  • Hej Louise!

    För att resa till Sverige från Finland/Åland med en hund så behöver den vara rabiesvaccinerad och det behöver ha passerat 21 dagar sedan vaccinationen.
    Frida Kundtjänst
  • Ok, hur är det att åka till Åland/Finland från Sverige innan 21 dagar. Och sedan komma tillbaka efter att 21 dagar gått.
    Mvh Louise
    Louise Wetterborg
  • Hej Louise!

    Vad som gäller för att resa till Finland behöver du kontakta finska myndigheten för att ta reda på.
    Frida Kundtjänst