Hur överlåter man kundnummer sam ansökan?

Hej! Kan man överlåta ett kundnummer kopplat till sam ansökan eller behöver man ansöka om ett nytt, exempelvis vid ett generationsskifte på en släktgård? Tack på förhand.
Konrad

Kommentarer

  • Hej Konrad!

    Den nya stödsökaren kan fortsätta att söka i det gamla kundnumret via fullmakt men det bästa är att stödsökaren skaffar sig ett eget kundnummer. Det får man av länsstyrelsen.
    Lena
  • Kan jag fortsätta att söka stödet för mina barns räkning, även om de har köpt gården?
    Irja
  • Hej Irja!

    Det är den som brukar marken som bör söka stödet. Har du fler frågor om vad som funkar bäst i er situation ska du vända dig till din länsstyrelse.
    Maria Kundtjänst