om jag är återförsäljare av väldkända hundmats varumärken, vad krävs från mig?

Hej! Jag har en fråga, om jag driver en e-handel och är återförsäljare för till exempelt royal canin hundmat, krävs det att jag har någon licens, tillstånd eller liknande? Samt vem står till svars om något skulle vara fel t.ex. om en hund blir sjuk från påsen royal canin jag sålde till hen. För att utveckla mer kan jag även nämna leverans processen, jag har inget / extremt litet fysiskt lager, när jag får en order beställer jag in från en grossist som har royal canin och dom skickar hem sakerna till mig sen samma dag som jag får hem i detta fall hundmaten så skickar jag det direkt till kund. Har försökt leta mig runt på google men får inget tydligt svar.
svante larsson

Kommentarer

  • Hej Svante!

    Tack för att du kontaktar oss.
    Om du köper in färdigförpackat foder från en svensk återförsäljare, dvs du tar inte in fodret till Sverige själv, och det rör sig om foder till sällskapsdjur, behöver du inte vara registrerad hos oss. Det är tillverkaren som är ansvarig för att fodret är säkert och lämpligt för det djurslag det är avsett för.

    Här kan du läsa mer om att sälja foder i butik inklusive webbutik.
    Maria Kundtjänst