Kommer mitt åtagande för miljöersättning för betesmarker och slåtterängar att avslutas?

Om vi har ett åtagande som gäller t o m 2023 - kommer det att avslutas i förtid, eller gäller samma regler ytterligare ett år?

Kommentarer

  • Hej Caroline!

    Alla åtaganden för miljöersättningen för betesmarker och slåtterängar som gäller över 2023 och 2024 kommer avslutas.

    Alla som har ett åtagande får ett informationsbrev samt ett beslut om att åtagandet har avslutats. Det är inte säkert att dessa brev kommer vid samma tidpunkt.

    Beslut kommer skickas ut löpande från och med nu och under våren. En del beslut kan dröja men alla åtaganden avslutas från och med 1 januari 2023.

    I SAM Internet nästa år kommer alla få uppmaningen att söka ett nytt åtagande oavsett om beslutet har tagits eller inte för just ditt åtagande. Du ska alltså söka nytt åtagande oavsett om det kommit ett beslut om att det har avslutats eller inte.
    Anna Kundtjänst