Landsbygdsutveckling

Hej! När öppnas ansökan för stöd för investering av landsbygdsutveckling? Tänkte söka i rätt snart i  Samband med flytt till landet. Hälsningar Eva

Eva Pontoppidan

Kommentarer

  • Hej Eva!

    Tack för att du kontaktar oss. Är det något specifikt stöd du tänker på för de flesta kan man söka löpande om inget annat anges. På sidorna för de olika stöden står också vem som du ska kontakta om du har fler frågor. Beroende på vilket stöd kan det vara vi, länsstyrelsen, eller ett leaderkontor.
    Maria Kundtjänst
  • Hej!
    Tack för snabbt svar..
    Det gäller Investeringsstöd för fritids- och idrottsanläggningar på landsbygden.

    Hälsningar Eva
    Eva Pontoppidan
  • Hej Eva!

    Det är länsstyrelsen och Sametinget som ansvarar för stödet och handlägger din ansökan.

    I vissa län går det fortfarande att söka stödet via en blankett.

    Det kan finnas regionala begränsningar för vad du kan få stöd för.
    Kontakta din länsstyrelse för att få reda på vad som gäller i ditt län.

    Klicka här så kan du läsa mer på vår webbplats om Investeringsstöd för fritids- och idrottsanläggningar

    Marie Kundtjänst