Kosttillskott från EU - animaliskt innehåll

Hej! Jag vill beställa ett kosttillskott baserat på ostronskal från Frankrike, och såg på Tullverket att Målilla med Jordbruksverket om ok att ta in, då det är ett kosttillskott med animaliskt ursprung. Länk till produkten finns här:

https://www.naturitas.se/p/kosttillskott/sammansatta-tillskott/ostronskal-200-kapslar-fenioux

Tack!
Nicole
Ida

Kommentarer

  • Hej Nicole!

    Inom EU finns det inga begränsningar för kosttillskott, det är som att köpa i Sverige.
    Om varan däremot påstås förebygga eller behandla sjukdom klassificeras den som läkemedel och då gäller särskilda regler för att beställa eller ta med varan till Sverige, reglerna hanteras av Läkemedelsverket
    Roger Kundtjänst