Köpa hund i Norge till mig själv

Hej jag funderar på på att åka till en kennel i Norge och köpa en hundvalp och kör hem den. Den kommer ha eu pass och vara veterinär besiktad och chipad och vaccinerad är de något mer som behövs? Och måste jag betala moms i tullen?
Robin Stark

Kommentarer

  • Hej Robin!

    När du hämtar hunden själv i Norge behöver den bara vara chipmärkt och ha ett EU-pass. När det gäller eventuella tullavgifter är det en fråga för Tullverket.
    Roger Kundtjänst