Konstgödning

Jag bor intill en åker och får konstgödning ca 15m in på tomten. Undrar vad det finns för regler om detta
Larsson

Kommentarer

  • Hej !

    Reglerna om spridning av gödselmedel säger: "Du får bara sprida mineralgödsel, stallgödsel och annan organisk gödsel på åkermark. Du får alltså inte sprida gödsel så att den hamnar utanför åkern."
    Om du redan pratat med lantbrukaren kontaktar du kommunen då det är de som ansvarar för tillsynen.

    Roger Kundtjänst