Kattungar

En omsorgstagare på ett LSS-boende har i dagsläget två vuxna katter och vill nu skaffa en tredje katt för avel. Omsorgstagaren tar hand om sina nuvarande två katter självständigt i dagsläget. Omsorgstagaren bor i en egen lägenhet om ett rum och kök på ca 40 kvm. Jag (som enhetschef) undrar nu om det finns regler eller begränsningar utifrån 1) hur många katter inkl kattungar som får vistas i lägenheten och 2) om det är ok att skaffa en katt för avel utifrån boende på LSS-boende.
Omsorgstagaren har haft kullar förut när hen bodde i egen lägenhet men har också gjort sig av med flera katter och hundar. Sina nuvarande två katter har hen dock haft i ett år.
Eva Ugander

Kommentarer

  • Hej Eva!

    Du behöver vända dig till länsstyrelsen, de har djurskyddshandläggare som tar beslut om djuren sköts korrekt.

    Sara Kundtjänst