Jämställdhet på jordbruksverket

Hur stor andel av jordbruksverkets anställda utgörs av kvinnor resp män?
Richard Bergfast

Kommentarer

  • Hej Richard!

    Tack för att du kontaktar oss. Fördelningen ser ut så här:
    Kvinna: 765
    Man: 391

    Maria Kundtjänst
  • Ok är era lämnade uppgifter om fördelningen antal kvinnor resp män korrekta?

    Får inte det antalet till att stämma. Antalet årsanställda på jordbruksverket var ju ca 1712 st 22/23 och den summa anställda ni angav i ert svar ang könsfördelningen var 391 + 765 = 1156 personer. Har antalet anställda på SJV minskat med 500 personer på ett år?
    Richard Bergfast