Investeringsstöd

Vilken typ av anläggningar går det att söka investeringsstöd för när det gäller ny-, om- och tillbyggnad av anläggning för torkning och lagring av skörd? Är ett kylrum en sådan anläggning eller måste den innefatta torkning? Kan skörden ha påbörjat någon form av vidareförädling för typen av byggnader som stödet innefattar?
Anna-Carin

Kommentarer

  • Hej Anna-Carin!

    Ja, kylrum kan vara stödberättigande om det gäller ren råvara.
    Nej, det kan inte ha påbörjat någon vidareförädling.

    Svaret kommer från landsbygdsstödsenheten.
    Sara Kundtjänst