Import hund inom EU anläggning

Hej, Som jag förstår så måste man registrera en anläggning (hemadress) om man importerar en hund som privatperson. Anläggningsnumret registreras i Traces. Årlig avgift för detta 80 kr. Men måste man ha anläggningen registrerad under hela hundens livstid om hunden inte byter hem?
Häls Catarina

Catarina Rolén

Kommentarer

  • Hej Catarina!

    Du kan välja att avsluta ditt anläggningsnummer efter att du tagit emot hunden ifall du inte har några planer på att importera fler hundar inom det närmaste året.
    Frida Kundtjänst