Import av kreatin

Hej,

Vi tänkte ta hem kreatin monohydrat från USA. Finns det några restriktioner kring detta? Tullverket uppmanade mig att dubbelkolla med er på Jordbruksverket.

Vänliga hälsningar,

Marcus
Marcus Follin

Kommentarer

  • Hej Marcus!

    Tack för att du kontaktat oss. Vad innehåller det? Kan det vara något animaliskt?
    Maria Kundtjänst
  • Hej Maria!

    Nej det är inte animaliskt. Kreatin monohydrat.

    Vänliga hälsningar,

    Marcus
    Marcus Follin
  • Hej Marcus!

    Om det är för eget privat bruk går det bra om det inte innehåller några animaliska produkter, om det är kommersiell import är det Livsmedelsverket du måste kontakta.

    Roger Kundtjänst